Her ne kadar dengeli ve yeterli besleniyor olsanız da gebelik döneminde, tüm ihtiyaçlarınızı besinlerden almanız zordur. Gebelik ve emzirme dönemi, günlük vitamin ve mineral gereksinimlerinin arttığı, özel bir dönemdir. Bu nedenle, gebeliğe özel olarak hazırlanmış ve gebelikte artan ihtiyaçlara yönelik olan, multivitamin ve mineral preparatları, faydalıdır.

Özel diyet uygulayan ya da bazı hastalıkları olan gebe kadınlarda çok daha önem kazanır. Örneğin; vejetaryenlik, laktoz intoleransı, sigara içmek, bazı kronik hastalıklar ve çoğul gebeliğe sahip olmak.

Multivitamin ve mineral preparatları, gebelik döneminde besinlerle alamayacağınız ve mutlaka takviyesi gereken folic acid ve demir içerirler.

Multivitamin ve mineral preparatlarında bulunmayan ya da az bulunan ve muhakkak besinlerle almanız gereken maddeler de vardır. Bunlar; kalsiyum, omega 3 ve D Vitaminidir.

Hangi takviyeyi kullanacağınızı doktorunuzla karar vermeli ve mümkünse, gebe kalmadan önce başlamalısınız. Eğer başka bir besin takviyesi ya da mineral alıyorsanız muhakkak doktorunuzu bilgilendirmelisiniz. (Masum olduğunu düşündüğünüz bitkisel takviyeler dahil)

Bu takviyelerin gereğinden fazla dozda alımından, Vitamin A gibi bazı maddelerin yüksek dozda, bebeğe zararlı olabileceğinden dolayı kaçınılmalıdır. Eğer bazı vitamin ya da minerallere gereğinden fazla ihtiyaç duyuyor ya da eksikliğiniz varsa, bu eksik, doktorunuz tarafından, sadece o maddeleri içeren takviyelerle kapatılacaktır. Asla multivitamin dozu artırılmamalıdır.

Multivitamin ve mineral preparatlarının en sıkıntılı yanı aşırı büyük ve yutulması zor olmalarıdır. Özellikle, gebelikte bulantı ilk aylarda daha fazla olacağından yutmayı zorlaştırabilir. Ama özellikle bu dönemde ve bulantısı fazla olan hastalarda çok daha önemli olduğu için zor da olsa yutulmaya çalışılmalıdır. İçindeki B6 vitamini, bulantı gidermede yardımcı olacaktır. Ezerek, sevdiğiniz bir gıda içinde de tüketebilirsiniz.

Özellikle sindirim sistemiyle ilgili kabızlık gibi yan etkiler yaşıyorsanız, sebebi içerdiği demirdir ve doktorunuzla konuşarak demiri az olan bir takviyeye geçebilirsiniz.