D vitamininin görevi, kalsiyum ve fosforun kan seviyelerini düzenlemektir.  Bu elementler gebelikte, sizin olduğu kadar, bebeğinizin de kemik ve diş gelişiminde kullanılır. Gebelikte vitamin D eksikliği olursa, doğacak bebekte gelişme geriliği ve iskelet bozuklukları görülebilir. Aynı zamanda, bebeğin doğum kilosunu da etkilediğini biliyoruz.

Gebelikte eksik D vitamini alan bebekler, doğum sonrası da uzun dönemde bazı sorunlarla karşılaşabilirler. Bu bebekler düşük kemik yoğunluğu ile doğarlar ve 8-9 yaşına geldiklerinde de kemik kitleleri yaşıtlarına göre düşüktür. Yaşamın ilerleyen yıllarında da osteoporoz (kemik erimesi) riskiyle karşı karşıyadırlar.

Anne adayı da D vitamini eksikliğinden etkilenir. Gebelik zehirlenmesi (preeklempsi) ve sezaryen doğum olasılığı artar.

Gebe kadınlarda önerilen günlük D vitamini, güneş ışığına yeterli maruz kalamayan anne adaylarında 4000 IU dir.

D vitamini besinlerle çok az miktarda alınabilir. Asıl kaynak, gebelikte de güneş ışığına maruz kalan ciltteki yapımdır. Bu noktada bir çelişki doğmaktadır. Biz uzmanlar, gebelikte güneş ışığını kısıtlarken, güneş koruyucu kullanımı öneririz. Aynı zamanda gebelikte cilt değişiklikleri için de güneş ışığından korunulmalıdır.  Bu nedenle D vitamini takviyesi gebelerde gereklidir.

D vitaminini günlük tablet olarak almaktansa, ampul formunda, oldukça ucuz olan Vitamin D kullanılabilir. Önerim eczaneden alabileceğiniz 300 bin ünite içeren bu ucuz D3 vitamini ampullerini, ayda 1 defa 1 tatlı kaşığı zeytinyağıyla karıştırıp, içmenizdir.

Bu aylık ihtiyacınızı karşılayacaktır. Yağda çözünen bir vitamin olduğu için, bu karışım gereklidir.  Bu kullanım, gebelik dışında, tüm bireylerde ve çocuklarda, kullanılabilir. Günümüzde birçok hastalığın temelinde D vitamini eksikliği suçlanmakta ve kan testiyle bakıldığında, tüm bireylerde D vitamini eksikliğine çok sık rastlamaktayız.