Migren tipi baş ağrıları, stres ve gerilim tipi baş ağrılarından farklıdır. Migren ağrılarının sebebi, beyinde genişleyen damarlardır. Migren ağrılarının gebelikte seyri değişkenlik gösterebilir. Önceden tanısı konmuş bir migren rahatsızlığınız varsa, bu ağrılar gebelikte çok şiddetli ve daha sık ataklarla ilerleyebileceği gibi, azalıp, daha hafif seyredebilir. İlk defa gebelikte migren atağı yaşamanız da olasıdır. Bazı çalışmalar migren ve hormonlar arasında yakın ilişki kurar ve kadınlarda migren tipi baş ağrılarına erkeklerden daha sık rastlanır.

Migren nedir?

Migren tipi baş ağrıları, künt bir şekilde başlar ve zamanla şakaklar, alın ve ense kökünde nabız atımı şeklinde ağrıya dönüşür. Bazen bulantı ve kusmada eşlik edebilir. Bazı kişiler aura da yaşarlar. Aura; dalga veya çentik şeklinde çizgiler, noktalar veya ışık çakmaları şeklindeki görüntülerdir. Tünel şeklinde görme veya kör noktalar da hissedilebilir.

Gebelerde migren atağının bir tehlikesi var mıdır?

Tek tehlike başka bir ciddi durumun belirtisi olabilecek baş ağrısının migren zannedilmesidir. Şu durumlarda doktorunuza ulaşmalısınız;

• Baş ağrınıza ateş eşlik ediyorsa,
  • Baş ağrınız 1 saatten fazla sürüyor ve hemen tekrarlıyorsa,
  • Bulanık görmeniz varsa

Gebelikte migren atağında ne yapabilirim?

Baş ağrısı günlüğü tutun
Günlük olarak, baş ağrınızın ne zaman başladığını, neyin sonrasında olduğunu ve ne kadar sürdüğünü not edin. Bu şekilde neyin tetiklediğini saptayabilir ve bu faktörleri günlük yaşamınızdan uzaklaştırabilirsiniz. Sıklıkla migren ataklarını tetikleyen faktörler şunlardır;

• Çikolata
  • Peynir
  • Kahve
  • Hava koşulları
  • Hormonlar

Migren ataklarını tetikleyen unsurlar kişiden kişiye farklılık göstereceği için baş ağrısı günlüğü tutmanız önemlidir.

Evde alınabilecek önlemler

• Başınıza soğuk havlu uygulayın
  • Soğuk duş alın
  • Şekerleme yapabilirsiniz
  • Düzenli egzersiz yapın
  • Meditasyon veya yoga gibi gevşeme tekniklerine başvurun.

Kullanılabilecek ilaçlar

Çoğu doktor, gebelikte baş ağrısı için asetominofen grubu ilaçları önerecektir ama herhangi bir ilacı kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışın.