Anne karnında bebeğinizin dolaşım sistemi erişkinden oldukça farklıdır. Bebeğin vücudunda, erişkinde olmayan birkaç önemli damar ve kapakçık vardır ve bunlar doğumla birlikte kapanır. Bunların, anne karnında, bebeğin vücudunda dolaşan kanın yönlendirilmesinde çok önemli görevleri vardır.

Bebek anne karnında tam anlamıyla bir parazit gibi davranır. Anneden oksijenlenmiş, temiz kan plasenta ve göbek kordonuyoluyla bebeğin vücuduna alınırken, oksijeni kullanılmış, kirli kan, yine plasenta ve göbek kordonu yoluyla anneye verilir. Yani ara organ olan plasenta ve göbek kordonu, bebeğin akciğerleri görevini üstlendiği için, kanın büyük kısmı, bebeğin akciğerlerine uğramasına gerek kalmadan vücuduna dağıtılır. Bu farklı sistem, doğunca kapanacak olan damarlar ve kapakçıklarla sağlanır.

Gebelik, her ne kadar doğum sonrası hayatta kalabilmek için, tüm organ sistemlerinin oluştuğu ve hazır hale geldiği bir dönem olsa da, birçok sistem anne karnında kullanılmaz. Örneğin, akciğerler, böbrekler ve karaciğer. Gebelikte, bu organların görevini plasenta üstlendiği için, bu organlar sadece hazırlık dışında kullanılmazlar. Solunum sistemi de sindirim sistemi gibi, gerekli olgunluğa ulaşmıştır ama gerek olmadığı için, çok az bir kullanım olur.

Doğumda bebeğin çıkması ve plasentadan ayrılmasıyla, bebek kendi hazır sistemlerini kullanmaya başlar. İlk nefesle beraber, dolaşım sistemi de bu damar ve kapakçıkların devre dışı kalmasıyla tamamen değişerek, erişkindeki halini alır.

Bu damarlardan, kalpte olanı, doğumdan sonra 1-2 gün içinde kapanır. Anne gebeliğe yakın bazı ağrı kesici ilaçları kullandığında, bu ilaçlar, anne karnında açık olması gereken bu damarın erken kapanmasına neden olarak, ciddi sorunlara yol açabilir. Dolayısıyla, özellikle, ağrı kesicilerde bulunan bu ilaçların kullanımı zarar verebilir. Özellikle gebeliğin son aylarında ağrı kesici kullanımını muhakkak doktorunuza sormalısınız.