Odanızda takibiniz, düzenli ve sık aralıklarla, tansiyon, ateş, solunum ve nabız takibi şeklinde yapılacak. Ayrıca, karnınıza masaj uygulanarak, rahmin toplanması ve kanamanızın çok olmamasına çalışılacak. Bu masaj canınızı biraz yakabilir ama kanama takibiniz açısından çok önemlidir.

Bebeğiniz hemen yanınıza verilecek ve emzirmesi sağlanacaktır. Genel anestezi aldıysanız dahi anne ve bebeğin ilk yarım saatte buluşturulup, emzirmeye başlanmasına çalışılır.

Ameliyattan ortalama 6 saat sonra hemşireniz tarafından kaldırılıp, yürümeniz istenecektir. Bu çok faydanıza olacak bir uygulamadır.

Sondanız doktorunuzun tercihine uygun bir zamanda çıkarılır. İlk bir kaç gün, dikişleriniz hafif ağrılı ve rahatsız edici olabilir. Şidetli ağrıda, uygun ağrı kesiciler verilir.

Taburculuğunuz, doktorunuzun tercihine göre birkaç gün içinde yapılır.

Evde almanız gereken önlemler ve öneriler verilerek, kontrole çağrılırsınız.

İyileşme döneminde, hafif kramplar, kasık ağrısı yaşayabilirsiniz. Bu özellikle emzirme sırasında olur. Sütün gelmesini sağlayan oksitosin hormonu aynı zamanda, rahim kasılmasına da yol açarak, kanamanızı azaltmaya çalışır.

Kanamanız ortalama 6 hafta sürecek ve zamanla, akıntıya dönüşecektir. Loşi kanaması Pıhtılı ve ağrılı olabilir.

Enfeksiyonu önlemek için sezaryen sonrası doktorunuz koruyucu antibiyotik verebilir. Cinsel ilişki ortalama 6 hafta sonra önerilir.

Ağır egzersizler ve spor için bir süre beklemeniz gerekir.

Ateş, aşırı kanama, halsizlik, kokulu akıntı veya şiddetli ağrı durumunda hemen sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.